Inhakers: EK & Pannenkoeken

Stefan de Kock

Stefan de Kock

Auteur

Slim inspelen op actualiteiten: in marketingtaal heb je het dan over inhakers. Er zijn zelfs speciale kalenders voor die alle feestdagen en evenementen voor je op een rijtje zetten (de inhaakkalender). Het grote gevaar is dat je erin doorslaat: voor ons, als marketingbureau dat zich richt op vastgoed, slaat het nergens op om te gaan posten over de nationale pannenkoekdag (18 maart 2022).

Maar meta als we zijn, haken we toch in op het EK terwijl we het over inhakers hebben. Voetbal is namelijk een wekelijks gespreksonderwerp bij Brightlot en hoewel de link tussen vastgoed en voetbal niet zo duidelijk is als tussen bijvoorbeeld voetbal en Heineken, geloven we dat je je met een creatieve invalshoek niet zwart-wit aan een eigen ‘onderwerp’ hoeft te houden. Stel dat we obsessed zouden zijn met pannenkoeken, dan zou inhaken op die pannenkoekdag toch niet zo verkeerd zijn.

Enfin, zie je de komende tijd enthousiaste EK-berichten verschijnen en word jij daar ook zo blij van als wij? Helemaal goed. En wil je meer weten over inhakers of andere marketingtactieken? Je kunt ons (tussen de wedstrijden door) gewoon bellen!