Alle Amsterdamse
corporatie koopwoningen
op één plek

ikwil020wonen – kopen doe je bij de woningcorporatie

Vanaf 2011 is Stefan de Kock betrokken geweest bij het ontwikkelen en uitbouwen van het merk ikwil020wonen. In opdracht van het AFWC en de samenwerkende corporaties (Eigen Haard, De Alliantie, Ymere, Rochdale, Stadgenoot en de Key). Ikwil020wonen is gelanceerd om de reputatie van het kopen van een woning bij een woningcorporatie te verbeteren en is uitgegroeid tot een aanbodportaal van corporatiewoningen in Amsterdam.

Het aanbodportaal ikwil020wonen

Na de lancering van ikwil020wonen is vrij snel de ambitie ontstaan om een aanbodportaal te realiseren waar – via een koppeling van diverse woningdatabases en websites – op één plek al het Amsterdamse corporatie aanbod te vinden is. Dit heeft geresulteerd in de koppeling van circa 35 makelaars- en corporatie databases en 1 aanbodsite.

Campagnes

Om het aanbod te promoten zijn on- en offline campagnes ingezet. Printadvertenties in lokale dagbladen, gerichte huis aan huis acties, direct mail, social media, google AdWords en Display Targeting- en Retargetingcampagnes. Naast de meer actiematige campagnes is er een doorlopende communicatiestrategie uitgerold ter versteviging van het merk ikwil020wonen door de jaren heen.

Events en andere producties

Diverse evenementen en gebiedspromoties. Jaarlijks terugkerende Open Huizen routes ondersteund met koopstart informatiemarkt. Merchandising en win-acties.