Google Ads
MVGM VvE beheer
Eerst denken, dan doen. Dat geldt zeker voor omvangrijke Google Ads campagnes.
De structuur van de account en de campagnes moeten slim worden ingericht om optimaal beheer mogelijk te maken.
Doelen > Account > Campagnes > Advertentiegroepen
De doelen zijn vaak zo te bedenken: meer omzet, meer aanvragen, meer verkopen etc. Brightlot graaft graag dieper om te achterhalen welke haakjes we kunnen gebruiken in onze campagnes. Dat leidt namelijk tot focus op de echt belangrijke doelgroepen en onderwerpen waarop je zo goed mogelijk vindbaar wilt zijn.
Opdrachtgever: MVGM VvE beheer
Type project: Google Ads campagnes
Uitsluiten van waste
Voor MVGM VvE Beheer hebben wij een structuur neergezet die in tegenstelling tot een eerdere periode veel meer focus had en zogenaamde ‘waste’, bezoekers die niet of minder interessant zijn, tot wel 80% verminderde. Dat is meteen de reden voor een grote besparing op mediakosten. Een klik die je niet meer krijgt – en ook niet wilt – kost namelijk niks.
Relevant zijn
Door advertentieteksten beter aan te laten sluiten op voor MVGM VvE beheer interessante zoekopdrachten en budgetten slimmer te verdelen over de campagnes en advertentiegroepen waren daarnaast ook nog eens in staat om het aantal conversies (in dit geval offerte aanvragen) per maand te verdubbelen.
Sterk Pull kanaal
De truc is om een zo goed mogelijk startpunt te bepalen en vervolgens continu te optimaliseren. Resultaten uit het verleden zijn ook hier geen garantie voor de toekomst. Zoekopdrachten die het meeste ‘opleveren’ zullen dat niet blijven doen en het zoeken naar nieuwe relevante zoekopdrachten is ook een continu proces. We willen namelijk kwalitatief websitebezoek, maar ook nog eens tegen de laagste kosten. Dat laatste betekent de concurrentie voorblijven, slim bieden en zorgen dat alle stappen goed elkaar aansluiten.
Zoekopdracht > Advertentietekst > Landingspage > Aanvraag
Wij beheren onze campagnes dan ook intensief, dat betaalt zich altijd dubbel en dwars terug!
Remarketing
Met remarketing kunnen we advertenties weergeven aan mensen die eerder de VvE pagina’s op MVGM.nl hebben bezocht. Dat is een krachtige tool omdat we weten dat aanvragen wel maanden later pas kunnen resulteren in nieuwe klant. In die tussentijd willen we graag in beeld blijven om onze kansen te maximaliseren. Remarketing is dan ook een strategisch onderdeel van het advertentiebeleid.
Remarketing kan worden ingezet met Search (tekstadvertenties) en Display (beeldadvertenties).
Brightlot stuurt de campagnes bij op basis van ontwikkelingen in de markt en op basis van deze feitelijke data. Dit is dus een continu proces.
Kan jij onze hulp hiervoor wel gebruiken? Neem dan contact met ons op en we maken graag een afspraak met je!